Witteveen neemt Klic-App in gebruik

Maandag 26 februari 2018 | In Algemeen

Sinds enkele weken maakt Witteveen Surhuisterveen gebruik van de Klic-App van GoConnectIT.

We weten allemaal dat het aantal graafschades in Nederland een enorm probleem is en wij zochten daarom naar mogelijkheden om de kans op graafschades te beperken.
Met leverancier GoConnectIT, de Klic-App en de Preventie Service hebben we nu een tool die zorgt voor een grotere bewustwording bij onze medewerkers. Zo geeft de app bij het registreren van een proefsleuf of kabelschade aan welke kabels en leidingen op de betreffende locatie aangetroffen moeten worden.

Het zet onze medewerkers in het veld actief aan het denken bij het vergelijken van de Klic met de werkelijke situatie. Daarnaast kunnen ze onder andere afwijkende situaties en afspraken in verband met Eis Voorzorg in het veld vastleggen.

Collega’s reageerden enthousiast op het nieuws, dat Witteveen overgaat op het gebruik van de Klic-App van GoConnectIT. Tot nu toe zijn de reacties van de medewerkers erg positief. De app is zo simpel mogelijk gehouden, zodat iedereen er met een geringe uitleg mee kan werken.

Hoe werkt het?
Via Klicbeheer van GoConnectIT wordt de Klic-aanvraag gedaan bij het Kadaster. In plaats van de graafmelding via het Kadaster aan te vragen gebeurd dat nu met de service van Klicbeheer.
Na het ontvangen van de graafmelding kan deze worden toegewezen aan de medewerkers in het veld. De medewerkers kunnen de graafmelding vervolgens downloaden via de Klic-App-Cloud naar zijn tablet of smartphone en kan aan de slag.

Hierdoor is het niet meer nodig om alle Klic tekeningen te printen en hebben de mensen in het veld altijd de juiste gegevens bij de hand. Zo voldoen we volledig aan de wet WION, kunnen de gegevens van het Kadaster zorgvuldiger worden geraadpleegd met als doel de kans op graafschade aanzienlijk te verkleinen.